Co będziesz ćwiczył? Czytanie ze zrozumieniem.
Podstawa Programowa z jp.:
3. Analiza i interpretacja tekstów kultury.
Uczeń:
1) odróżnia pojęcie kultury rozumianej jako dorobek artystyczny od kultury rozumianej jako całokształt dorobku ludzkości, ze zrozumieniem używa określeń: kulturowy i kulturalny;
2) rozróżnienie, o którym mowa w pkt. 1, stosuje w interpretacji wytworów kultury;
3) odnosi elementy kultury (zachowania, zwyczaje, praktyki, przedmioty materialne, dzieła sztuki) do kategorii: czas, przestrzeń, ciało, grupa społeczna (rodzina, rówieśnicy, społeczność lokalna, naród);
4) interpretuje praktyki kultury z najbliższego otoczenia (klasa, szkoła,
dom, osiedle, podwórko, miasto, kościół, stadion piłkarski);
5) dostrzega i nazywa związek między dziełem a sytuacją społeczno‑historyczną i obyczajami epoki, w której powstało;
6) posługuje się pojęciami: kultura popularna, ludowa, masowa, wysoka, narodowa, zglobalizowana, subkultura w ich właściwym znaczeniu i używa ich w kontekście interpretowanych dzieł sztuki oraz praktyk kulturowych;
Obejrzyj i wykonaj ćwiczenia. Odpowiedzi wpisz do zeszytu, pamiętaj, by je uzasadnić. Musisz zatem wrócić do tekstu i prezentacji.
https://epodreczniki.pl/a/kultura-rekonesans/DOvpM0oW8
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.